Werken en leren op de Willibrordschool

 

Tara

Tara is leraar in groep 3 en leerteamvoorzitter. Ze werkt nu ongeveer acht jaar op de Willibrordschool. Tara: ‘De Willibrordschool is ambitieus. Onze visie kristalliseert zich steeds verder uit: we willen goed onderwijs bieden aan al onze leerlingen en hebben oog voor het leerproces van iedere individuele leerling. Ons team is warm en betrokken. We spreken waardering naar elkaar uit en treffen elkaar steeds structureler voor collegiale consultaties.’ 

 

Miranda

Miranda werkt als kwaliteitscoördinator op de Willibrordschool. Eén van haar taken is de ondersteuning van leraren bij het optimaliseren van hun lessen en instructies, om de effectiviteit ervan te vergroten. Miranda: ‘Ik was op zoek naar vernieuwing en uitdaging in mijn werk. Op deze school werken we er gestructureerd en evidence informed aan om kinderen zo veel mogelijk te laten leren. De school biedt een fantastische basis: leraren werken hard en kinderen tonen betrokkenheid, zijn actief en gefocust. Hier léren kinderen.’

 

Joram

Joram zit in het tweede jaar van de pabo, en werkt drie dagen per week op de Willibrordschool: een dag als stagiair in groep 3 en twee dagen als leraarondersteuner. Joram: ‘Ik vind het ideaal om hier te werken: er is veel te doen op zo’n grote school. Zo kan ik voor mijn opleiding echt meters maken. Ik krijg alle ruimte om te leren en onderzoek te doen. Ik ben nog zoekende naar een eigen stijl en doordat ik veel lessen van collega’s bezoek, krijg ik daar een steeds beter beeld bij.’

 

Margreet

Margreet werkt al een flink aantal jaren als leraar van groep 3 op de Willibrordschool. Ze is nog steeds enthousiast: ‘Ondanks de grootte van de school voelt hier werken toch persoonlijk. Mijn collega’s en ik vullen elkaar goed aan: we zijn open en durven ons kwetsbaar op te stellen. We blijven ons ontwikkelen aan de hand van een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) en ook op mijn leeftijd merk ik dat ik daar nog steeds veel van opsteek.’